reklama

Cítim sa previnilo, že žijem vo svete, kde ešte stále pretrváva nenávisť voči inakosti

Dnes píšem z pohodlia svojho domova. Nemusím sa báť o svoj život. Mám všetko, čo k životu potrebujem. Strechu nad hlavou, pitnú vodu a jedlo v chladničke. Keď som vonku, nestretávam sa s rasistickými poznámkami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

Ľudia ma neposudzujú na základe farby mojej kože. Neboja sa, že ich okradnem. Polícia sa do mňa nenaváža a nehrozí, že mi ublíži len kvôli farbe mojej pokožky. 

Bohužiaľ, nie každý má tieto privilégia. Vďaka posledným udalostiam vo svete si začínam uvedomovať, ako som žila s klapkami na očiach a nevidela problémy, ktoré prežívajú denno denne ľudia s tmavšou farbou pokožky. 

Cítim sa až previnilo, že žijem vo svete, kde ešte stále pretrváva nenávisť voči inakosti a kde za to musia ľudia platiť životmi. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neviem ako vyliečiť všetku tu spôsobenú bolesť a rany, ktoré so sebou nenávisť voči inakosti prináša, ale nechcem ostať ticho. Nechcem sedieť a nečinne sa prizerať. 

Chcem, aby sme si dokázali vážiť každú živú bytosť, bez rozdielu. Nech to je aziat, černoch, ind, róm, bohatý, chudobný, katolík, ateista, moslim, zdravý, či chorý... 

Nech môže každý z nás žiť svoj život bez strachu, že ho o ňho polícia v mene "spravodlivosti" pripraví. Nech to nie je len privilégiom určitej skupiny ľudí, ktorá spĺňa predvolené “kritéria“. Nech sa to stane právom každého, kto sa sem narodí.

Môžeme a musíme robiť lepšie než doteraz. Dúfam, že táto situácia otvorí oči a srdcia mnohým, a že generácie, ktoré prídu po nás, sa s nenávistným prejavom k inakosti stretnú už iba na hodinách histórie.

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu