reklama

Niečo o empatii a potrebe ľudí "opravovať" a hľadať pre nich riešenia

Som tu s tebou. Nie som tu preto, aby som ťa opravil. Som tu s tebou, aby si sa necítila sama. Myslím, že táto veta vysvetľuje podstatu toho, ako chápem empatiu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

My ľudia (ale predovšetkým muži), máme tendenciu veci opravovať. A nie len veci... Ale aj pocity, ľudí a situácie. 

Cítiš sa mizerne, tu je návod ako z toho von.

A aj keď je to myslené dobre... 

Je to nesmierne iritujúce a otravné. 

Niekedy človek, ktorý ti hovorí o svojich pocitoch, nechce počuť rady a návody ako to vyriešiť. 

Niekedy to jediné, čo potrebuje, je len živá bytosť, ktorá pri ňom bude stáť, držať ho za ruku a počúvať. 

Nebude mu radiť. 

Výnimkou je, keď ho o to ten človek sám požiada. „Čo by si robil na mojom mieste?“. To je jasné znamenie, že svieti zelená a môžete spustiť svoj motivačný príhovor a dobre myslené rady. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V opačnom prípade je to zraňujúce. 

Sama som sa ocitla na oboch koncoch. 

Vtedy, keď som sa cítila nepríjemne, a potrebovala som, aby ma druhá strana iba vypočula, bez zbytočných rečí, bez poznámok, bez návrhov riešení a záchranných plánov. 

A bola som aj tá, ktorá si vypočula vyliate srdce a začala hneď hľadať správne riešenia. 

Viem ako to chutí. 

A viem, že niekedy to najláskyplnejšie čo môžem urobiť je počúvať. 

A takisto ci cením ľudí, ktorí to vedia urobiť pre mňa. Nie každému je to prirodzené IBA POČÚVAŤ a zostať s tým človekom. Je to niečo, čo je potreba pochopiť a postupne praktikovať. Kusnúť si do jazyka. Nastražiť uši. Lebo toto je empatia v pravom zmysle slova. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som s tebou tam dole. Nenútim ťa vyliezť hore. Budem s tebou toľko, koľko potrebuješ. Ak ma poprosíš o pomoc, som tu. Ak ma nepoprosíš, nebudem ti ju ponúkať a vnucovať. 

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu