reklama

David Goggins a jeho mentalita bojovníka

Málokto ma dokáže v dnešnej dobe zaujať, motivovať, prinútiť sa zamyslieť alebo nadchnúť. Tomuto človeku sa to rozhodne podarilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

David Goggins alebo aj - The hardest motherfucker on the planet - ako sa sám rad prezýva, je dôkazom toho, že keď človek naozaj ovládne svoju myseľ, dokáže aj nemožné.

Príde mi, že s tým ako narástlo množstvo autorov, speakrov, motivátorov, youtuberov, influencerov... tak sa mi ťažšie hľadá v tej kvantite niečo naozaj kvalitné. Tento pozoruhodný človek je určite ihla v kôpke sena a veľmi rýchlo potom, čo som si s ním vypočula rozhovor, som si objednala jeho knihu Can't Hurt Me (v prekl. Nemôžeš ma zraniť). Kniha je napísaná dosť dobre, po celú dobu som mala pocit, že spolu s Davidom prežívam všetky jeho emócie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svoje detstvo považuje a označuje ako peklo na zemi. Otec alkoholik, bijúci deti, i mamu. Nielenže doma to bolo horšie než nočná mora, v škole sa stretával s rovnako hrozivým prístupom. Už ako malému sa mu vyhrážali, že ho zabijú pre jeho farbu pleti.

Mnoho vecí ma na jeho príbehu fascinuje. To ako zvrátil svoj osud. To, že žije s nálepkou "iný" a "jediný". Iný farbou pleti. Ten, ktorý ide cez mŕtvoly, jediný bláznivý. Prehlásil, že chce byť neobyčajný medzi neobyčajnými. Ocitať sa v sekcii "nie bežný" je jeho životný údel, aj zámer. 

To, čo ma na ňom fascinovalo úplne najviac je jeho schopnosť ovládať svoje myšlienky. Dobrovoľne sa vydáva mimo svojej komfortnej zóny zažívať utrpenie, aby v ňom mohol nájsť silu. Preto ho všetci považujú za blázna. Ktorý človek sa rozhodne dobrovoľne trpieť, aby prekonal samého seba a ovládol svoju myseľ? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovoria o ňom, že si dokonca to utrpenie užíva. On na to odpovedá, že utrpenie je nevyhnutné, a nedá sa mu v živote vyhnúť. Cez utrpenie rastieme. Neustále posúvanie hraníc toho, čo sa zdá byť nemožné je jeho celoživotným poslaním. Tvrdí, že aby človek mohol uspieť, musí najprv zlyhať. Život je ako jeden veľký test. V zlyhaní a utrpení sú všetky odpovede.

Má na svojom konte viacero rekordov a úspechov. Zabehol si 160 kilometrov za 18 hodín, urobil 4030 zhybov za 17 hodín. Boli aj časy, kedy vážil 130 kilogramov, sedel pred telkou a nadával na svoj život. Boli časy, kedy bol úplne obyčajným človekom. Teraz sa radí medzi najneobyčajnejších ľudí na svete. Nemal šťastie, nemal talent, nemal bohatých rodičov. Nič z toho ho na vrchol nedostalo. To, čo ho tam dostalo, je jeho vlastná myseľ a odhodlanie. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac som o tomto inšpiratívnom človeku napísala na svojom blogu.

Nebude to ľahké, ale bude to stáť za to.

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu