reklama

Ako utíšiť kritický hlas v našej hlave

Nepoznám veľa ľudí, ktorí by nemali zabudovaného kritika vo svojej hlave. Hlas, ktorý im hovorí, čo by mohli urobiť lepšie. Čo by mali urobiť inak. Čo pokazili.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Už dávno som si uvedomila, že pokiaľ nebudem sama sebe oporou a nepodporím sa v ťažkých chvíľach, tak to skončí veľmi zle. Nechápala som, prečo sa vo svojej hlave podceňujem, prečo si tak málo verím, prečo SAMA SEBE podkopávam sebavedomie a sebadôveru?! Prečo k sebe pristupujem nesúcitne a kruto? Zmixovali sa z toho u mňa pocity hnevu a smútku a aj keď som si svoj vnútorný hlas vytvorila nevedomky, idem si ho vedome zmeniť. Ja budem tá, ktorá sa v najťažších chvíľach podporí. Moja myseľ prestane pracovať proti mne. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kúpila som si knihu Svet bez sťažností a uvedomila som si, že sa v priemere posťažujem asi tak 100-krát za deň. No, bez srandy... Súčasťou knihy bol fialový náramok, ktorý som si mala dať na ruku a pri každej sťažnosti si náramok premeniť z jednej ruky na druhú, aby som si práve vedome všímala, ako často sa sťažujem. Keď si knihu neplánujete kúpiť, odporúčam zobrať si na ruku akýkoľvek náramok alebo gumičku a pozorovať svoje myšlienky počas dňa. Pri každej sťažnosti či kritike si náramok presuňte z jednej ruky na druhú. Zo začiatku to budete robiť veľmi často. Môže vás to začať frustrovať, ako to frustrovalo aj mňa. Dokonca zistíte, že snáď ani nie je možné stretávať sa s druhými ľuďmi a nesťažovať sa. Ale po nejakom čase zistíte, že sa začínate sťažovať menej. A budete to robiť vedome, čo je základom všetkého úspechu, uvedomiť si niečo, čo sme doteraz robili nevedome.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ak sa ocitnete počas dňa v náročnej situácií a váš vnútorný hlas vám chce niečo kritické oznámiť, zastavte sa na chvíľu a opýtajte sa samích seba: ,,Chcel by som, aby si túto myšlienku myslel niekto, koho nadovšetko milujem?“. Ak áno, huráá. Ak nie, povedzte si inú, lepšiu, súcitnejšiu myšlienku. Dajte si podporu. Garantujem vám, že kritiky sa vám ešte dostane dosť. Či už v práci, v škole alebo doma. Ľudia sú kritickí k sebe, aj k druhým. Takže sa nemusíte obávať, že kritiku nedostanete;). Nemusíte ju ale dostávať, pri každej príležitosti aj sami od seba. Skúste to. Funguje to. A stojí to za to. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nečakajte zázraky na počkanie, pretože každá zmena si vyžaduje určitý čas, kedy sa začne prejavovať a stane sa z nej rutina. Predstavte si, aké by to bolo, keby ste sa v náročnej a stresujúcej situácií dokázali psychicky podporiť. Keby vás vaša myseľ nezrádzala, ale pomáhala vám. Predstavte si, aké by to bolo, mať v hlave stále viac pozitívneho a súcitného hlasu a stále menej toho ukričaného kritického. Dá sa to. 

Keby ste sledovali životy úspešných ľudí, všimli by ste si, že svojho úspechu nedosiahli napriek „nepriazni osudu“, ale vďaka nej.

Ak sa vám článok páčil, pridajte sa k mojim odberateľom:)

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu