reklama

Tie najlepšie životné rady

​Hovorím, keď mám čo povedať... Keď si niečo dôležité uvedomím, niečo zaujímavé prečítam, alebo započujem, tak sa o to chcem podeliť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Keby som vedela spievať, tak to zo seba vyspievam, ale keďže mi bolo povedané, že moje spevácke „nadanie“ nie je až tak veľké, začala som hľadať iný spôsob, akým sa podeliť o pieseň, ktorá vo mne hrá:) A tak píšem. A rovnako aj teraz sa s vami chcem podeliť o niečo, čo je pre mňa veľmi cenné a dôležité -o rady. Síce som zástancom názoru, že človek vie najlepšie poradiť sám sebe a mal by počúvať hlavne svoj vnútorný hlas, pár životných rád, ktoré som dostala, stoja za zmienku.

Rob druhým len to, čo chceš, aby robili oni tebe.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Túto radu som dostala od svojej mamky, keď som bola ešte malá. Bola som vedená k tomu, aby som si stále uvedomovala následky svojich činov a niesla za nich zodpovednosť. Síce nevravím, že tomu vždy tak bolo...ale táto veta sa mi zapísala do svedomia a je tam doteraz.

Každé slovo presitkuj cez 3 sitká.

Ďalšia rada od mamky. Pamätám si ako mi raz pred spaním prečítala príbeh o mužovi, ktorý veľmi málo hovoril. Ľudia sa ho pýtali, prečo tak zriedkakedy prehovorí a on im povedal: „Každé slovo presitkujem cez tri sitká. Prvé sitko: „Je to pravda?“. Hovorím len to, čo je pravdivé. Druhé sitko:,,Je to nutné povedať?“. Hovorím len to, čo je potrebné vysloviť nahlas. Tretie sitko: „Sú to milé slová?“ Hovorím, len to, čo neublíži..." Tento príbeh si pamätám doteraz a raz ho poviem svojmu dieťaťu tiež.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nemáš kamarátov? Buď kamarátom!

Maya Angelou, je jednou zo žien, ktoré ma inšpirujú. Keď sa jej pýtali akú najlepšiu radu, kedy dala svojmu synovi, tak odpovedala: ,,Môj syn sa sťažoval, že nemá v škole kamarátov. Povedala som mu, buď kamarátom. Začni sa k niekomu chovať priateľsky, úprimne sa o toho človeka zaujímaj a buď mu dobrým priateľom. Neplač, že nie si milovaný, miluj. Keď som pochopila túto myšlienku, prestala som sa toľko sťažovať na nedostatok a začala som vysielať tie pocity, ktoré som si chcela do života pritiahnuť. A tak sa aj stalo:)

Vytvor si miesto vo svojom vnútri, ktoré bude nedotknuteľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledná rada je tiež od Mayi a je pre mňa obzvlášť významná. Pokračovala v rozhovore so svojím synom a vravela mu: ,,Vytvor si vo svojom vnútri miesto, niečo ako chrám, niečo čo bude nedotknuteľné ostatnými. Budú to tvoje zásady, tvoje hodnoty, to čomu veríš, to čo ťa tvorí, to aký si, tvoja podstata. Tieto veci nemôžu byť spochybňované nikým. Ani tvojou matkou, synom, partnerom, nikým. Je to tvoje posvätné miesto, do ktorého sa budeš vracať, keď si budeš v živote neistý, keď sa budeš cítiť osamelý.“ Každý z nás sa cíti občas trochu ako outsider, táto pevnosť mu môže pomôcť v tom, aby si veril a nebál sa postaviť sa sám za seba, ak to bude nutné:). 

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu