reklama

Deti... počujú všetko

Nedávno som si prečítala veľmi pravdivú myšlienku : Spôsob, akým komunikujeme so svojimi deťmi sa stane ich vnútorným hlasom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Deti sú ako špongie. Nasávajú všetko čo vidia, počujú, zažívajú. A to, akým spôsobom k nim prehovárajú ich rodičia, sa naozaj stane ich vnútorným hlasom.

Trvá to dlhú dobu a chce to veľa úsilia prepísať potom to, čo sa im dostane do hlavičiek. Ak napríklad dieťa vyparáti niečo zlé, je veľmi podstatné, akým štýlom rodič situáciu zvládne a vykomunikuje s dieťaťom. Ak sa neskôr dieťaťu niečo nepodarí, alebo sa dostane do podobnej situácie a rodič už nebude nablízku, tak sa mu v hlave vynoria s veľkou pravdepodobnosťou slová, ktoré mu kedysi rodič povedal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všimla som si to, keď som chodila za deťmi do nemocnice, že niektoré deti si neverili a stále opakovali: „Nie ja neviem nič nakresliť, nezvládnem to, nie som dosť dobrý. “ Tak som sa ich potom jemným spôsobom snažila preladiť, aby sa vnímali pozitívne a aby si verili.

Každý dospelý človek má v sebe vnútorne dieťa. A to, ako sa k nemu správa, sa ukáže práve v kritických situáciach. Môže sa k nemu správať chápavo, s úctou, s láskou, alebo sa k nemu môže správať veľmi kruto. Komunikácia je kľúčová a slovo je mocný nástroj, preto by sme mali byť opatrnejší, keď sa rozprávame s deťmi, alebo pri deťoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Všetko sa dá zmeniť, aj to, ako sa správame sami k sebe, aj to, ako sa správame k ostatným. U detí to ale všetko začína. Preto je tam najväčší potenciál vytvoriť niečo dobré.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu