reklama

Ver svojmu životu

Každá jedna skúsenosť, nezáleží na tom, ako zlá sa zdá, má v sebe istý druh požehnania. Cieľom je nájsť to požehnanie. – povedal múdry Buddha.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ver, že

 .... sa ti deje všetko presne v pravý okamih

.... sa všetko deje z nejakého dôvodu ( aj keď ešte nevidíš súvislosti, nechaj to tak a ver, že je to pre teba správne)

To všetko sú vety, ktoré vám v bezradných situáciach pripadajú ako z inej planéty. Nechcete ich počuť a odmietate im veriť.

Bola som vo veľmi podobnej situácií. Všetko sa mi začalo rúcať pred očami. Všetky moje plány. Nič mi nevychádzalo, v práci, v škole, v osobnom živote. Začala som byť veľmi frustrovaná. Začala som to všetko zveličovať a utápať sa v tom. Videla som všetko čierno-biele. Nič mi nedávalo zmysel.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najhoršie pre mňa bolo prijať fakt, že NIE VŠETKO mi bude v živote vychádzať podľa plánu. No, čo už. Dievča musíš sa s tým zmieriť. Taký je život. Lenže pre niekoho ako som ja, kto nemá rad neistotu a chaos, to bolo a stále je veľmi ťažké.

Každý deň som si opakovala: Všetko sa deje z nejakého dôvodu!!!! Asi to tak malo byť!!! Ver tomu, ver tomu...

Rozhodla som sa s tým nebojovať. Proste som bola nervózna a nešťastná. Áno. Mám na to právo prežiť si svoje emócie a pocity. Neskrývala som to.

Prešlo zopár dní a už mi to začalo docvakávať. Aha.... Asi som si mala uvedomiť, že príliš všetko plánujem a kalkulujem. Asi to mala byť lekcia : Ver svojmu životu. Že ta vedie správnym smerom.
Je to tak. Som človek, ktorý je netrpezlivý, nechce čakať a strácať čas. Chce vidieť výsledky hneď. Je pre mňa ťažké sa iba tak unášať a robiť veci pomaličky krôčik po krôčiku. Som impulzívna a nedočkavá. Preto to bol pre mňa obrovský problém, zrazu sklopiť hlavu a povedať si : „Fajn. Budem teda veriť, že to tak malo byť. Chvíľu si počkám a uvidím ako sa všetko vyvinie. “

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zrazu mi došlo, že to čo som považovala pred pár dňami za najväčšiu katastrofu pre mňa odrazu predstavovalo veľkú úľavu. To, že mi dali v práci voľno, mi dovolí venovať sa viac škole. Zmierni sa napätie ktoré som pociťovala a budem mať viac času na seba. To je iba jeden z mnohých príkladov, kedy som si začala uvedomovať súvislosti.

Samozrejme môže ísť aj o vážnejšie veci. Vtedy nechceme počuť, že sa to udialo z nejakého dôvodu. A že to uvidíme až na to budeme pripravení. Veľmi dobre ten pocit poznám. Ale je to skutočne tak. Všetci veľkí učitelia, vrátane Steva Jobsa vravia to isté: „Je to o prepájaní bodov“. Aby ste ale mohli prepojiť tieto body, potrebujete veriť životu. Všetko čo sa vám deje, dobré i zlé, sa deje pre váš rast a pre vaše dobro. Aj keď to ešte zatiaľ nie je viditeľné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo mne osobne, ešte veľmi pomáha pri prekonávaní problémov (a nezáleží teraz na povahe problému, či sa jedná o banálny alebo veľmi vážny problém) je práca v nemocnici. Pracujem s deťmi na oddelení psychiatrie. Je to krásna práca. Deti sú deti. Či už choré alebo zdravé. Práca s týmito deťmi ma núti vrátiť sa nohami na zem a uvedomiť si, že ja vlastne žiadne reálne problémy nemám. Že je tu toľko ľudí, ktorí riešia základné existenčné problémy (typu nemám jedlo a pitnú vodu), alebo ľudia, ktorí nemali v detstve dostatok lásky a pozornosti..

Za čo všetko môžeme byť v živote vďační. Ako často si to vôbec neuvedomujeme a berieme tieto veci ako samozrejmosť. Vďačnosť mi otvorila všetky dvere ku šťastiu. Je to tá najrýchlejšia cesta k spokojnosti. Neberme život ako samozrejmosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja veľmi dobrá kamarátka Verča, mi raz povedala krásnu vetu, ktorá sa stala mojou každodennou mantrou : „To, že žijem neberiem ako samozrejmosť. Ďakujem za to, že môžem žiť, chodiť, vidieť, počuť.“

Ďakujme za to , že môžme žiť.

:-)

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu