reklama

Deti potrebujú mužské vzory

Nadpis tohto článku je volaním a prosbou. Deti sú zvyknuté na to, že žena je citlivejšia a prejavuje im častejšie city.  Keď sa ale objaví na scéne muž.....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Ktorý má ku všetkému ešte aj charizmu, srdce a vie ako zaujať deti , tak vám vravím, že v momente vyhral na plnej čiare.

Aspoň na nemocničnom oddelení pre malé „nespolušné“ deti tomu tak je. Naposledy čo som tam bola, tak tam bol aj herný terapeut. Všetci tí chlapci ho doslova žrali a bolo vidieť ako im to krásne spolu funguje.
Terapeut si vybudoval zdravý rešpekt a zároveň vedel, kedy má zmäknúť a byť pre deti bezpečným útočiskom. Napríklad keď sa tam jeden chlapec rozplakal, že už chce ísť domov. Nevedel poriadne rozprávať a tak iba opakoval Pa Pa Pa Pa. Terapeut si chlapca vzal stranou a začal mu niečo láskyplne vysvetľovať. O pár minút sa vrátili a pokračovali v hraní. Presne vedel, kedy má zvýšiť hlas a ukázať deťom, že prešli za hranice a kedy byť citlivým. Spomenuté vlastnosti má určite nejeden muž v dnešnej dobe a predsa je na oddelení viac žien, aj medzi dobrovoľníkmi všeobecne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

? Aké to bolo pre mňa zo začiatku ? 

Extrémne vyčerpávajúce. Fyzicky aj psychicky. Nevedela som si vybudovať ten prepotrebný zdravý rešpekt . Chcela som aby ma vnímali ako rovnocennú parťáčku. Detičky už mali tak, či tak plnú hlavu autorít. Veď keď urobia nejaký prehrešok, tak si za trest musia sadnúť a napísať: „Budem počúvať zdravotnú sestru, budem počúvať zdravotnú sestru, budem počúvať zdravotnú sestru......“ (To, že by to chcelo zásadne zmeniť celý systém a pristupovať k takýmto deťom úplne inak, je téma na nový článok. ) 

Za ten čas, čo tam chodím, som pochopila jednu zásadnú vec. Moje psychické nastavenie pred návštevou nemocnice je zásadné. Ak tam idem unavená, vystresovaná, skľúčená z celého dňa, tak odchádzam vyčerpaná. Deti naozaj všetko rýchlo vycítia a keďže neucítia stabilitu, poskáču mi po hlave. Keď tam naopak prídem istá sama sebou, rozhodná, energická, tak viem, že mi to funguje, pretože odhádzam nabitá energiou. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebolo to jednoduché a musela som sa naučiť ako nebyť IBA ženská a citlivá. Pretože práve títo chlapci potrebujú mužov viac ako kohoľvek iného. Sú vo veku, kedy si vyberajú vzory a hľadajú ku komu by mohli vzhliadať. Muž s veľkým srdcom by dokázal zmeniť celý ich smer, ktorým sa rozhodnú ubrať. Nehovoriac o tom, koľko vás takáto skúsenosť môže naučiť o sebe samotnom. 

Tak trochu trenažér pre život, kde výsledkom môžu byť zmenené životy.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu