reklama

Ako nestratiť samu seba

Všetkým ľuďom, tam vonku, ktorí sa snažia mať sa radi vo svete, ktorý sa konštantne snaží aby ste sa nemali.... tak vám teraz posielam svoju lásku. - odkazovala nedávno jedna speváčka na svojom instagrame.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Naučila som sa ako milovať samú seba tým, že venujem pozornosť tomu ,čo mi robí dobre a tomu, čo ma vyčerpáva. Všetko a všetci, kto nezapadá do mojej pozitívnej energie, ma vyčerpáva a musí odísť. Viem, že nechať niekoho odísť nie je jednoduché. Ale musím byť ochotná stratiť takého človeka, aby som nestratila samu seba. Som dôležitejšia. Bodka.
-Reyna Biddy

Často máme, najmä my ženy, tendenciu robiť veci pre druhých, starať sa o ich blaho, vciťovať sa do ich pocitov a celkovo sa snažiť aby nás okolie malo rado a vnímalo dobre. Je nám to dané, sme matky, ochrankyne a tie, čo sa starajú o harmóniu a stmeľujú rodinu. 
Lenže! Tento dar, ktorý dostane žena od prírody do vienka, je často aj dôvodom, ktorý jej bráni vidieť samú seba a svoje potreby!

Jednu z najkrajších vecí, ktorú môžete sami sebe darovať je, že si budete všímať čo vám spôsobuje radosť a čo vám ju odoberá. Vedome tam nasmerujte vašu pozornosť. Aké sú vaše pocity, vaše presvedčenia? 

Pokiaľ vy neprekypujete šťastím a láskou, a chcete ju iba dávať druhým, stane sa to, že po čase vaša studnica lásky vyschne. Nebude už z čoho dávať. Hlavne si zapamätajte, že nemôžete dávať niečo, čo nemáte. (Na tuto tematiku bol natočený minulý rok aj skvelý český film Domáci péče.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Myslite na seba. Keď vravím svojej maminke, nech si konečne trochu oddýchne a robí niečo aj pre seba tak mi s obľubou odpovie: "Ale veď kto by sa o vás inak postaral?!" Kto sa postará o deti, keď tu už nebudú ich vyťažení rodičia? Ako chceme dávať druhým niečo čo nemáme ? Alebo čo nedokážeme prijímať naspäť? 

Energia musí prúdiť z nás a k nám. Vtedy tvoríme. Vtedy nás pomoc druhým nevyčerpáva ale obohacuje. 

Lenže k tomu, aby niekto dokázal pomôcť druhému, musí najprv pomôcť sám sebe. To už nieje žiadna novinka. Je to častokrát ťažšie a nepríjemnejšie. Pretože sa musíme pozrieť sami do seba, na svoje utrpenia a rany. Roky tam niekde boli, lepili sme na nich náplaste a náplaste, a zrazu je čas, všetky tieto staré náplaste strhnúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Au... To bude bolieť.

Tak ako naše rany nevznikli za jeden deň, tak nemôžme očakávať, že za jeden deň zmiznú. Podstatné je, že nasmerujeme pozornosť k sebe, a liečenie môže začať. 

Toto si prosím zapamätajte :
Ak to nechcete, nerobte to. Nehovorte nemôžem keď nechcete! Hovorte NECHCEM. Hlasné NIE.

Ak to tak cítite inak, dajte to najavo. Ak niečo veľmi chcete, nebojte sa o to požiadať, nebojte sa vstať, veriť si a naplňovať najskôr svoje potreby a túžby.

Aby ste sa mohli rozdať, musíte byť najskôr naplnené. A je to vaša vlastná práca. Nikto iný to za Vás nemôže urobiť. 

Ako sa hovorí: "Milovať ma- to nie je tvoja úloha, ale MOJA." 

Absolútne bez jedinej výčitky, bez jediného pocitu viny, ženy aj muži, ale väčšinou teda ženy, vstaňte a nebojte sa veriť svojmu srdcu. Počúvajte ho a nebojujte proti nemu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Šťastie je keď to, čo hovoríte, čo robíte a čo si myslíte je v harmónií. 

Dodajme si navzájom odvahu, podporujme sa a prosím, ak máte kapacitu milovať, milujte najprv sami seba. 

A všetko ostatné sa dostaví včas.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu