reklama

Kto hľadá nájde, alebo prečo je zvedavosť dôležitá

Nedávno som premýšľala nad tým, ktorú vlastnosť si sama na sebe najviac cením. Je ňou moja nikdy neutíchajúca nekončiaca zvedavosť. Nebuď zvedavá, budeš skoro stará- vraví sa. A je to pravda, ale v trochu prenesenom význame.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Budeš zvedavý, budeš viac vedieť. A väčšinou to tak býva, že vekom pribúdaju vedomosti a človek sa stáva uvedomelejší. Ten kto sa pýta, veľa sa dozvie. Iba hlupák sa tvári, že všetkemu rozumie a pritom nerozumie ničomu. Zvedavý človek sa pýta, skúma, hľadá. A nájde.

Obrázok blogu

Od útleho detstva som mala milión otázok. Asi ako každé jedno dieťa. „Mami prečo. Prečo. A prečo.“ Každý rodič to pozná. Mala som šťastie. Bola som ešte malá, ale pamätám si na to, ako som sa raz pýtala mojej maminky na nejakú úplnú hlúposť. Mamku to zarazilo, ale v tom sa ma opýtala prečo mi to napadlo. Hľadala spolu so mnou príčinu mojej otázky. Povedala mi, že sa niekde dočítala, že dieťa nekladie otázky iba tak. Za všetkým sa ukrýva hlbší význam. Ďakujem mami...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvedaví sa rodíme. Bez tejto vlastnosti by sme nemohli prežiť. Nikdy by sme sa nepostavili na nohy, nenaučili sa chodiť, neotvorili ústa a nezačali rozprávať. Bez zvedavosti by sme nikdy nespoznali svet. Takže našťastie sme boli obdarovaní touto vlastnosťou už od narodenia. Čo je fajn. Len nám potom nejako v neskoršom veku dôjde plyn a my už prestaneme všetko spochybňovať, prestaneme sa pýtať prečo, alebo sa prestaneme pýtať úplne, aby sme nevyzerali hlúpo. Pokiaľ tomu tak nie je, tak je to skvelé! Väčšinu detí totiž presitkuje školský systém a spoločnosť, a vyžmýka z nich všetky pochybnosti a zvedavé otázky. Buddha to povedal krásnymi slovami: Nesúhlaste iba z úcty alebo povinnosti. Všetko kujte, tavte, ohýbajte, režte a skúmajte tak, ako zlatník skúma zlato. Aj to čo teraz hovorím ja.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

To, že som zvedavá ma donáša k mnohým odpovediam. Už od mala mám otázky týkajúce sa hlbšej podstaty života. Chcem pochopiť kto som a prečo tu som. Moja zvedavá povaha mi dovoľuje hľadať a ja sa tak dostávam ku svojim odpovediam. Na čo si ale musím dávať pozor je moja ďalšia, nie veľmi obľúbená vlastnosť – netrpezlivosť. Často chcem všetko a hneď. Viem, že sa musím naučiť čakať. Ale keď moje vnútro to nevydrží a kričí : „teraz!!!!“ To mi sem tam spôsobí nejaký ten problém. Kedy som príliš zvedavá, ale málo trpezlivá. Dozviem sa veci, ktoré som ešte vedieť nemala.

Pýtajte sa, spochybňujte, hľadajte a skúmajte. Každá odpoveď príde v správnom okamihu, čím si teraz dávam radu aj sama pre seba. Nie je nič zlé na tom, že nepoznáme správnu odpoveď. Sme tu na to, aby sme sa pýtali a odpoveď našli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by som to mala zhrnúť, tak zvedavosť je akýmsi hnacím motorom života. Je to úžasná vlastnosť a úžasne tiež je, že sa s ňou všetci rodíme. Vážme si ju preto a nebojme sa hľadať a skúmať. Kto hľadá nájde. ;-)

Lenka Hruščáková

Lenka Hruščáková

Bloger 
  • Počet článkov:  82
  •  | 
  • Páči sa:  9x

Som veľmi zvedavý človek a rada si veci robím po svojom. Verím, že čím viac pochopím samú seba, tým ľahšie sa mi bude žiť. Keď mám čo povedať, neostávam ticho. IG @hruscka Zoznam autorových rubrík:  práca na sebevzťahy naše každodennédetstvo, deti, výchovaNezaradenéliečenie sa z perfekcionizmulesSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu